Zwiększenie efektywności pracy w centrali firmy
Charakterystyka projektu
Obszar działań:
Poprawa organizacji pracy
Klient:
KGHM Polska Miedź S.A.
Problem:
- Niedoskonałość w obiegu dokumentacji pomiędzy departamentami centrali
- Przerost zatrudnienia
- Wzrost kosztów stałych
- Wąskie gardła w procesach administracyjnych
Cel strategiczny sesji:
Przeprowadzenie 5-dniowych moderowanych sesji problemowych, których celem było opracowanie propozycji rozwiązań zwiększających efektywność pracy Oddziału Centrali KGHM Polska Miedź S.A.. Skutkiem sesji problemowych były rozwiązania uwzględniające działania o charakterze reorganizacyjnym i restrukturyzacyjnym, zgodnie z kryteriami efektywności:
- Eliminacja powtarzających się zadań,
- Poprawa efektywności realizowanych procesów (z uwzględnieniem roli Centrali),
- Poszukiwanie obszarów usprawnień,
- Zatrudnienie tylko tylu pracowników ilu jest konieczne,
- Obsługa po selekcji wybranych procesów w sposób najbardziej sprawny na bazie wiedzy, technologii i benchmarków rynkowych,
- Prawidłowa alokacja kosztów do miejsc, do których one należą, tj. bez kumulacji wydatków po stronie Centrali.
Autorzy rozwiązań:
- Pracownicy administracyjni
- Kierownicy departamentów
- Zastępcy kierowników departamentów
- Dyrektorzy departamentów