Kompetencje Kierownicze

Zdobądź umiejętności, dzięki którym podniesiesz efektywność swoich działań, a Twoi pracownicy zobaczą w Tobie prawdziwy autorytet.

Kierowanie zespołem to zadanie trudne, zarezerwowane dla osób lubiących wyzwania, a przede wszystkim potrafiących pracować z ludźmi. Działanie to wymaga brania odpowiedzialności nie tylko za siebie i swoje obowiązki, ale także odpowiadania za poczynania podległych sobie pracowników.

Efektywnego kierownika można poznać właśnie po jego pracownikach – tym, jaką postawę i wartości prezentują, jak angażują się w powierzane zadania, jakie wyniki osiągają, a także w jaki sposób odnoszą się do siebie nawzajem.

Dobry kierownik to osoba, której słuchają inni – posiadająca autorytet i szacunek pośród swoich pracowników. Umiejąca z nimi rozmawiać, wymagać, doceniać, jak również motywować. Dobry kierownik to także człowiek, dla którego liczą się wyniki i osiągnięcia podległych mu osób – stawiający zarówno na ich efektywność, jak i ciągły rozwój.

Chcesz stać się takim kierownikiem?

Dla kogo?

  • Menadżerowie i Kierownicy działów
  • Liderzy zespołów
  • Brygadziści i sztygarzy
  • Właściciele małych firm

Cele i korzyści:

Szkolenie to ma na celu przekazanie Ci, jak istotne są Twoje umiejętności kierownicze, a także w jaki sposób Twoja wiedza, nastawienie oraz doświadczenie mogą wpływać zarówno na postawę całego zespołu, jak i osiągane przez niego rezultaty.
W wyniku odbycia tego szkolenia umiejętności managera:

  • Uświadomisz sobie, czym różni się kierowanie od zarządzania.
    Dowiesz się, jakie są istotne różnice oddzielające oba te podejścia, a także poznasz wieloaspektowe ujęcie kierowania pracownikami. Zrozumiesz, jak Twoje mocne i słabe strony mogą wpływać na styl kierowania innymi.
  • Nabędziesz, a następnie udoskonalisz techniki komunikacyjne.
    Pozyskasz umiejętność posługiwania się sprawdzonymi metodami, które z powodzeniem wykorzystasz w swojej codziennej pracy kierownika.
  • Zostaniesz wyposażony w sprawdzone narzędzia udzielania feedbacku.
    Dzięki czemu, Twoje zdolności komunikowania się z pracownikami i zespołem staną się jeszcze bardziej efektywne. Ponadto, będziesz mógł rozpoznawać dominujący temperament swoich pracowników, a przez to dopasowywać do nich najbardziej efektywny styl kierowania.
  • Zaprojektujesz i wdrożysz system wartości oraz zasad pracy.
    Nauczysz się, jak w jasny i klarowny sposób kształtować, a następnie przekazywać zespołowi idee, których przestrzeganie nie tylko ułatwi działanie, ale także sprawi, że Wasza praca będzie znacznie przyjemniejsza.
  • Nauczysz się motywowania ludzi.
    Dowiesz się, jak istotne jest wspieranie swoich pracowników, a przede wszystkim zdobędziesz techniki i narzędzia wspierające Cię w tym obszarze. To wszystko pozwoli Ci też na zwiększenie swojego autorytetu i uznania pośród współpracowników.
  • Udoskonalisz swoje umiejętności rozwiązywania problemów.
    Z pomocą przyjdzie Ci zarówno praktyczna wiedza, jak i sprawdzone narzędzia, których wykorzystanie pozwoli Ci na radzenie sobie nawet z najbardziej stresującymi i problematycznymi sprawami rodzącymi się w Twojej firmie.

Program

Cały program szkolenia rozwijającego Twoje kompetencje kierownicze, został podzielony na 7 modułów, poruszających wszystkie kluczowe i najważniejsze kwestie. Każdy z modułów stanowi z kolei serię połączonych tematów, które pozwolą Ci na kompleksowe poznanie danego zagadnienia.

  1. Postawa kierownika:
    • Funkcje kierownicze
    • Trójkąt profesjonalizmu kierownika – wiedza, umiejętności, postawa
    • Cechy profesjonalnego kierownika – co pomaga, a co przeszkadza w pełnieniu roli kierowniczej
    • Różnice pomiędzy kierowaniem a zarządzaniem
  2. Style kierowania:
    • Determinanty osobowościowe w kierowaniu
    • Charakterystyka stylów kierowania – styl autokratyczny, paternalistyczny, konsultatywny i demokratyczny,
    • Rozpoznanie i dopasowanie stylów do konkretnych sytuacji zawodowych
  3. Komunikacja w kierowaniu:
    • Model komunikacji interpersonalnej
    • Aktywne słuchanie – klucz do efektywnego porozumiewania się z pracownikami
    • Bariery komunikacyjne w relacjach kierownik – pracownik
    • Konstruktywna komunikacja – komunikaty typu JA
  4. Dopasowanie stylu komunikacji do temperamentu pracownika:
    • Różnice i podobieństwa w komunikowaniu
    • Reguły dopasowania stylu komunikacji we współpracy z pracownikiem cholerycznym, sangwinicznym, melancholijnym, flegmatycznym
  5. Motywowanie w kierowaniu:
    • Potrzeby, wartości i interesy w motywowaniu – autoanaliza motywacji własnej i pracowników
    • Narzędzia motywowania wygaszającego i wzmacniającego – zasady
    • Krytyka jako instrument motywowania wygaszającego,
    • Krytyka – schemat udzielania informacji zwrotnej
    • Pochwała jako instrument motywowania wzmacniającego
    • Pochwała – schemat i zasady udzielania jej
  6. Expose szefa
    • Expose jako narzędzie budowania wiarygodności i autorytetu lidera
    • Najczęstsze błędy w informowaniu pracowników o swoich oczekiwaniach
    • Części składowe expose: wprowadzenie, preferencje, granice, podsumowanie”
    • Expose do przejmowanego zespołu, Expose do nowego pracownika, Expose do byłych współpracowników
    • Kiedy expose może być „ostrzem” przeciwko szefowi
  7. Rozwiązywanie problemów w zespole:
    • Strategia Disneya – narzędzie poszukiwania rozwiązań w oparciu o trzy perspektywy oglądu sytuacji problemowej. Studium przypadku w aspekcie problemów organizacyjnych i pracowniczych w biznesie
    • Metoda Sześciu Kapeluszy – Pokonywanie problemów z użyciem sześciu typów myślenia w grupie. Studium przypadku w aspekcie problemów produkcyjnych lub administracyjnych w biznesie

Metodyka

Sposób prowadzenia tego szkolenia, mającego na celu wspierać kompetencje kierownicze został dobrany tak, aby w maksymalnie krótkim czasie przekazać Ci wiedzę, którą praktycznie od razu będziesz mógł wdrożyć do swoich codziennych zadań kierownika.

Właśnie dlatego, nasze szkolenie umiejętności managerskich cechuje:

  • Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.

Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:

  • Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
  • Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
  • Intuicyjne moduły szkoleniowe.

Zajęcia składają się z 7 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa.

  • Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.

Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej.

  • Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.

Ostatnie chwile szkolenia umiejętności managerskich poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.

Jak możemy Tobie pomóc? Śmiało! Skontaktuj się z nami!

Cennik ceny netto

Kompetencje Kierownicze

Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)
11 000
  • Szkolenie 2 dniowe
  • Miejsce szkolenia: cała Polska
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
  • Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera

Kompetencje Kierownicze

Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)
2 000
  • Szkolenie 2 dniowe
  • Miejsce szkolenia: Łódź
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
  • Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe

Kompetencje Kierownicze

Szkolenie on-line (uczestnik indywidualny)
1 200
  • Szkolenie 2 dniowe
  • Miejsce szkolenia: Internet
  • Minimalna liczba uczestników: 10 osób
  • Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
  • Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe

Kompetencje Kierownicze

Poznaj inne szkolenia menadżerskie

akademia przywództwa

Przywództwo
a Zarządzanie

21_Ocena_Pracownika

Ocena
Pracownika

zarządzanie zmianą szkolenie

Zarządzanie
Zmianą

zarządzanie zespołem

Zarządzanie
Projektem

szkolenie motywowanie pracowników

Motywowanie
Pracowników

Usprawnianie procesów biznesowych

Lean
Management

275060

Rozmowa
Pracownicza

Kompetencje
Kierownicze

Moderowanie SPP

Moderowanie
Sesji
Problemowej