Rozmowa Pracownicza

Pozyskaj umiejętność komunikacji z podwładnymi, która pozwoli Ci na jasne przekazywanie informacji, wyeliminuje brak zrozumienia, a zwłaszcza podniesie Waszą wspólną efektywność.

Rozmowa szefem zazwyczaj ma charakter negatywny – w większości kojarzony z przysłowiowym “dywanikiem”, na który wzywani są pracownicy w momencie, gdy coś akurat przeskrobią.

Dla pracowników staje się ona nieprzyjemnym obowiązkiem, który zazwyczaj kończy się wytykaniem ich błędów. Dla przełożonych z kolei – frustracją, wynikającą z tego, że podwładni nie wywiązują się ze swoich zadań.

Przyczyna takiego stanu rzeczy jak zwykle leży gdzieś pośrodku i najczęściej jej powodem jest brak odpowiedniej i stałej procedury komunikacji na linii szef – pracownik. Procedury, która pozwoliłaby na efektywne przeprowadzanie indywidualnych rozmów pracowniczych, nastawionych na właściwe przekazywanie wiedzy, wyjaśnianie wątpliwości, jak i umiejętne kształtowanie i argumentowanie swojego stanowiska. Procedury, która wreszcie, z groźnego szefa i wystraszonego pracownika uczyniłaby równych sobie partnerów.

A Ty jakim szefem chcesz być? Takim, do którego “strach podejść”? Czy takim, do którego pracownicy przychodzą z uśmiechem na twarzy?

Dla kogo?

  • Członkowie Zarządów i Dyrektorzy
  • Menadżerowie i Kierownicy działów
  • Liderzy projektów
  • Brygadziści i sztygarzy
  • Właściciele małych firm

Cele i korzyści:

Szkolenie to w całości koncentruje się na relacjach przełożonego z pracownikiem – dostarczając Ci kompleksowej wiedzy na temat sposobów codziennej i regularnej komunikacji.

To szkolenie dotyczące tego, jak rozmawiać z pracownikiem spowoduje, że:

  • Poznasz skuteczny model prowadzenia bieżących rozmów z pracownikami.
    Nauczysz się wykorzystywania sprawdzonego schematu rozmowy, który ułatwi Ci codzienną komunikację z Twoimi podwładnymi. Poznasz skuteczny algorytm prowadzenia rozmów z pracownikami o bieżących sprawach tak, aby były one krótkie, merytoryczne i konstruktywne. To sprawi, że nie tylko oszczędzisz czas oraz mnóstwo energii, ale przede wszystkim wypracujesz jasny i klarowny sposób komunikacji, który bez problemu będzie rozumiany przez Twoich podwładnych.
  • Zbudujesz swój autorytet oraz wzmocnisz wizerunek lidera.
    Zyskasz umiejętność wzbudzania naturalnego szacunku pośród podwładnych, którzy podczas Waszych codziennych rozmów przestaną widzieć w Tobie jedynie człowieka, który rozkazuje, a za to ujrzą osobę, której warto zaufać.
  • Zyskasz techniki komunikacji, które dopasujesz do różnych sytuacji.
    Nauczysz się szybkiego reagowania i dostosowywania postawy do bieżącego charakteru oraz tonu prowadzonej rozmowy. Przećwiczysz scenariusze rozmów, takich jak: współpraca, bierny opór, a nawet atak. Zwiększysz efektywność w asertywnym komunikowaniu Twoich potrzeb oraz oczekiwaniu pożądanych zmian, a także dowiesz się, jak umiejętnie wykorzystywać techniki interwencyjne w sytuacjach zagrażających przebiegowi rozmowy.
  • Nauczysz się motywowania, wzmacniania oraz dowartościowywania Twoich pracowników.
    Dowiesz się, w jaki sposób budować aktywną postawę inicjatywy podwładnych tak, aby nie tylko byli zaangażowani w swoją pracę, ale również brali czynny udział w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań lub działań zaradczych

Program

Program szkolenia został podzielony na 5 indywidualnych modułów tematycznych, pośród których każdy dostarcza odpowiednią część wiedzy na temat funkcjonowania, organizowania oraz egzekwowania relacji między szefem a pracownikiem.

  1. Założenia Podstawowe:
    • Korzyści i zagrożenia z prowadzonych rozmów pracowniczych
    • Najczęstsze błędy i braki w prowadzonych rozmowach z pracownikami
    • Zasady i reguły profesjonalnego przeprowadzenia rozmowy pracowniczej
  2. Schemat Rozmowy Pracowniczej:
    • Przywitanie pracownika
    • Zbudowanie atmosfery
    • Odwołanie do celów i zasad
    • Przedstawienie sprawy
    • Prośba o komentarz
    • Poszukiwanie rozwiązań
    • Wybór rozwiązania
    • Podsumowanie ustaleń
    • Dowartościowanie pracownika
    • Pożegnanie pracownika
  3. Budzenie inicjatywy i odpowiedzialności:
    • Pytania otwarte w poszukiwaniu informacji, parafrazowanie wypowiedzi,
    • Technika wracania do meritum „Z treści na proces”
    • Operowanie milczeniem
    • Docenianie pomysłów i propozycji
    • Koncertowanie uwagi pracownika na tym, co może zrobić od razu
  4. Techniki interwencyjne:
    • „Stop! teraz ja mówię”
    • „Odwołaj się do celu i zasad”
    • „Odwołanie się do zaplecza”
  5. Rozmowy pracownicze wg scenariuszów:
    • „Współpraca”
    • „Bierny opór”
    • „Atak”

Metodyka

Szkolenie z rozmowy pracowniczej dostarczy Ci kompleksowej wiedzy na temat definicji tego pojęcia, jak i zapewni skuteczne narzędzia i umiejętności niezbędne do wdrożenia dobrych praktyk w codzienne życie Twojego przedsiębiorstwa.

W związku z tym, nasze antystresowe szkolenie cechuje:

  • Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
    Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:
    • Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
    • Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
  • Intuicyjne moduły szkoleniowe.
    Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa
  • Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
    Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej.
  • Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
    Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.

Jak możemy Tobie pomóc? Śmiało! Skontaktuj się z nami!

Cennik ceny netto

Rozmowa Pracownicza

Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)
5 500
  • Szkolenie 1 dniowe
  • Miejsce szkolenia: cała Polska
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
  • Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera

Rozmowa Pracownicza

Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)
1 200
  • Szkolenie 1 dniowe
  • Miejsce szkolenia: Łódź
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
  • Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe

Rozmowa Pracownicza

Szkolenie on-line (uczestnik indywidualny)
600
  • Szkolenie 1 dniowe
  • Miejsce szkolenia: Internet
  • Minimalna liczba uczestników: 10 osób
  • Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
  • Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe

Rozmowa Pracownicza

Poznaj inne szkolenia menadżerskie

akademia przywództwa

Przywództwo
a Zarządzanie

21_Ocena_Pracownika

Ocena
Pracownika

zarządzanie zmianą szkolenie

Zarządzanie
Zmianą

zarządzanie zespołem

Zarządzanie
Projektem

szkolenie motywowanie pracowników

Motywowanie
Pracowników

Usprawnianie procesów biznesowych

Lean
Management

275060

Rozmowa
Pracownicza

Kompetencje
Kierownicze