Ocena Pracownika

Dowiedz się, jak udzielać wartościowego feedbacku oraz oceny, które pozytywnie wpłyną na postawę i efektywność Twoich pracowników.

Okresowa ocena pracownicza potrafi być traumatycznym przeżyciem, zarówno dla przygotowującego ją kierownika lub menadżera, jak i osoby ocenianej – pracownika. Często kojarzona jest z przykrym obowiązkiem, który każda ze stron chce jak najszybciej “zrobić i zapomnieć”. Czynność ta kryje w sobie jedna wiele zalet, które niestety często nie są dostrzegane przez osoby najbardziej zainteresowane.

Dobrze przygotowana i przeprowadzona okresowa rozmowa oceniająca pozwala nie tylko na podsumowanie tego, co już było – dobrych, jak i tych negatywnych aspektów związanych z wykonywaną pracą. Dzięki niej, kierownik oraz podległy mu pracownik mogą wyciągać wnioski i na ich podstawie planować przyszłe kroki – zarówno te zmierzające do poprawy tego “co nie zadziałało”, jak i te związane z przyszłym rozwojem.

Chcesz wiedzieć, w jaki sposób przygotować się do rozmowy, aby odbywała się w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze, a efekty Twojej oceny realnie wpłynęły na postawę Twoich pracowników?

Dla kogo?

Ze względu na swoją specyfikę, ten rodzaj szkolenia jest dla Ciebie, jeśli w swoje codziennej pracy pełnisz funkcje kierownicze, związane również z udzielaniem regularnego feedbacku, jak i dokonywaniem okresowej oceny pracy Twoich podwładnych.

Odbiorcami szkolenia mogą być:

  • Prezesi lub Dyrektorzy
  • Kierownicy działów
  • Liderzy projektów
  • Osoby nastawione na rozwój
  • Właściciele firm jednoosobowych

Cele i korzyści:

Szkolenie to w kompleksowy sposób przygotuje Cię do dokonywania samej oceny, jak i przeprowadzania efektywnej rozmowy oceniającej pracę Twoich podwładnych. Dzięki niemu, krok po kroku przejdziesz przez cały proces związany z przygotowaniem się do tego procesu oraz zrealizowania go w taki sposób, aby był pozytywny dla obu stron.

W rezultacie Twojego uczestnictwa w szkoleniu dokonywania profesjonalnej oceny pracowniczej:

  • Dowiesz się, czym jest ocena pracownicza, jak powinna wyglądać oraz jak się do niej przygotować.
    Zapoznasz się z szerokim wachlarzem informacji niezbędnych do przeprowadzenia profesjonalnej rozmowy oceniającej wyniki pracownika, a także nauczysz się rozpoznawania podstawowych błędów percepcyjnych występujących przy ocenie jego pracy.
  • Zdobędziesz kompleksową wiedzę na temat efektywnego korzystania z narzędzi będących bazą do rzetelnej oceny pracowniczej.
    Poznasz praktyczne techniki oraz narzędzia dokonywania oceny, a następnie nauczysz się wykorzystywania ich w codziennej pracy kierownika bądź menadżera.
  • Zbudujesz swój własny model oceny pracowniczej lub lepiej wykorzystasz ten, który już działa w Twojej firmie.
    Poznasz techniki i metody pozwalające sprawnie przeprowadzić proces oceny pracownika.
    Będziesz umiał rozpoznawać, wybierać i wykorzystywać podstawowe kryteria oceny, niezbędne do przeprowadzenia rozmów oceniających. Dzięki temu będziesz przygotowany zarówno na prowadzenie klasycznych rozmów, jak i radzenie sobie z tzw. sytuacjami kryzysowymi.
  • Będziesz wiedział, jak przeprowadzić skuteczną rozmowę oceniającą.
    Nauczysz się procedury przeprowadzenia rozmowy oceniającej zgodnej ze wcześniej opracowanym schematem. Następnie, w oparciu o zaawansowane techniki komunikacyjne, zadbasz o udoskonalenie prowadzonych przez Ciebie rozmów.

Program

Szkolenie oceny pracowniczej to 7 dedykowanych modułów tematycznych, poruszających najważniejsze zagadnienia mające na celu dostarczyć Ci wiedzę oraz narzędzia, które z powodzeniem wprowadzisz do swojej organizacji.

  1. Procedura oceniania:
    • Cele i zasady oceniania
    • Ustalenie celów ocen systemowych
    • Ustalenie osób podlegających ocenianiu
    • Wybór metod i technik oceniania oraz kryteriów i wag
    • Ustalenie osób dokonujących oceny w tym także samooceny pracownika
    • Zapoznanie pracowników z systemem oceniania oraz przeszkolenia osób oceniających
  2. Kryteria oceny – przegląd i omówienia kryteriów:
    • Kwalifikacyjne
    • Ilość i jakość wykonanej pracy
    • Terminowość wykonywanych zadań
    • Wielkość osiągniętego zysku na pracownika
    • Stopień realizacji powierzonych zadań
    • Gotowość doskonalenia zawodowego
    • Wytrwałość
    • Lojalność
    • Profesjonalizm w działaniu
    • Stosunek do klientów, przełożonych i współpracowników, osobowościowe
  3. Techniki i narzędzia oceny:
    • Ocena 1800, 3600, 5400
    • Ranking
    • Porównywanie parami
    • Skale kwalifikacyjne
    • Wydarzenia krytyczne
    • Arkusz punktowy
    • Poziom realizacji celów
  4. Analiza danych:
    • Kumulacja ocen cząstkowych i scalenie ich według ustalonych reguł
    • Weryfikacja oceny na podstawie rozmowy pracowniczej
  5. Zagrożenia w ocenianiu:
    • Typowe błędy oceniającego m.in.:
    • Brak obiektywizmu
    • Fałszywa interpretacja zachowań pracownika
    • Nadmierna pobłażliwość lub surowość
    • Uśrednianie ocen
    • Nieprawidłowości związane z niedopracowaniem celów, zasad i metod oceniania
    • Brak konsekwencji w stosowaniu przyjętych kryteriów i zasad przebiegu oceny
    • Brak akceptacji oceny przez pracowników
    • Niespójny system ocen,
    • Zaniechanie modyfikacji systemu ocen
  6. Rozmowa Oceniająca – struktura i przebieg
    • 10 etapowa procedura rozmowy: przywitanie, zadbanie o warunki, odwołanie do celów rozmowy, autoanaliza pracownika, przedstawienie oceny, prośba o komentarz, ustalenie planu rozwojowego, podsumowanie oceny i ustaleń, dowartościowanie pracownika, pożegnanie
  7. Rozmowa Oceniająca – studium przypadków
    • Rozmowa oceniająca z pracownikiem niedoceniającym siebie
    • Rozmowa oceniająca z pracownikiem przeceniającym siebie
    • Rozmowa oceniająca z pracownikiem nastawionym antagonistycznie
    • Rozmowa oceniająca z pracownikiem lekceważącym ocenę

Metodyka

Szkolenie związane z rozwojem umiejętności dokonywania wartościowej oceny pracownika ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.

Dlatego, nasze szkolenie dotyczące oceny pracownika cechuje:

  • Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
    Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:
    • Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
    • Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
  • Intuicyjne moduły szkoleniowe.
    Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa
  • Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
    Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej.
  • Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
    Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.

Jak możemy Tobie pomóc? Śmiało! Skontaktuj się z nami!

Cennik ceny netto

Ocena Pracownika

Szkolenie zamknięte (firma, organizacja)
5 500
  • Szkolenie 1 dniowe
  • Miejsce szkolenia: cała Polska
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Koszty Zamawiającego: sala szkoleniowa, nocleg oraz wyżywienie uczestników
  • Koszty Maestrium: dojazd, nocleg, wyżywienie trenera

Ocena Pracownika

Szkolenie otwarte (uczestnik indywidualny)
1 200
  • Szkolenie 1 dniowe
  • Miejsce szkolenia: Łódź
  • Maksymalna liczba uczestników: 15 osób
  • Koszty Uczestnika: dojazd, lunch i ewentualny nocleg
  • Koszty Maestrium: sala szkoleniowa, przerwy kawowe

Ocena Pracownika

Szkolenie on-line (uczestnik indywidualny)
600
  • Szkolenie 1 dniowe
  • Miejsce szkolenia: Internet
  • Minimalna liczba uczestników: 10 osób
  • Maksymalna liczba uczestników: 25 osób
  • Wymogi od Uczestnika: komputer ze sprawnym mikrofonem i kamerką, stabilne łącze internetowe

Poznaj inne szkolenia menadżerskie

akademia przywództwa

Przywództwo
a Zarządzanie

21_Ocena_Pracownika

Ocena
Pracownika

zarządzanie zmianą szkolenie

Zarządzanie
Zmianą

zarządzanie zespołem

Zarządzanie
Projektem

szkolenie motywowanie pracowników

Motywowanie
Pracowników

Usprawnianie procesów biznesowych

Lean
Management

275060

Rozmowa
Pracownicza

Kompetencje
Kierownicze

Moderowanie SPP

Moderowanie
Sesji
Problemowej