ETYKA W BIZNESIE

Poznaj zasady, które pozwolą Ci na sprawne funkcjonowanie w biznesie oraz osiąganie celów, na których Ci zależy.

Etyka w biznesie jest szerokim zagadnieniem, z którego egzekucją większość polskich przedsiębiorców ma jeszcze duży problem. Sposób ubioru adekwatnego do okazji, eleganckiego zachowania się, a nawet profesjonalnej wymiany wizytówek. Każdy z tych elementów, w zależności od umiejętności jego zastosowania, może wpłynąć pozytywnie na nawiązanie relacji lub zgoła inaczej – pogrążyć nawet najlepiej zapowiadającą się współpracę.

Chcesz wiedzieć, jak postępować, aby swoim wizerunkiem, sposobem zachowania oraz ogólną prezentacją przekonywać do siebie współpracowników i kontrahentów?

DLA KOGO?

Szkolenie to kierujemy do osób, których codzienne obowiązki związane są z reprezentowaniem firmy wewnątrz, jak i na zewnątrz. Dlatego, jeśli w swojej pracy odbywasz regularne spotkania z przełożonymi, inwestorami, pracownikami, jak i partnerami biznesowymi spoza firmy – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.

Odbiorcami szkolenia z etyki w biznesie mogą być:

Członkowie Zarządów i Dyrektorzy

Menadżerowie
i kierownicy działów

Asystentki i sekretarki

Doradcy i Konsultanci

Właściciele firm jednoosobowych

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie przeprowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze zasady etyki biznesowej. Dzięki niemu poznasz nie tylko teorię, ale nauczysz się w jaki sposób wykorzystać ją w praktyce tak, aby aktywnie wspierała budowanie Twojej pozycji biznesowej, a tym samym – osiąganie konkretnych celów.

Ukończenie szkolenia z etyki w biznesie sprawi, że:

  • Poznasz zasady etykiety i protokołu biznesowego.
    Zdobędziesz nową, a także poszerzysz już posiadaną wiedzę na temat zasad, reguł i kanonów zachowania się w różnych sytuacjach o charakterze publicznym i uroczystym. W tym:
  • Nauczysz się profesjonalnej autoprezentacji, doboru stroju oraz adekwatnych akcesoriów.
  • Rozszerzysz i utrwalisz wiadomości dotyczące zachowania dobrych manier z zakresu etykiety przy stole.
  • Przekonasz się, jak ważne są szczegóły i kanony odnoszące się do Twojego codziennego, jak i reprezentacyjnego ubioru.
  • Zwiększysz swoją ogólną pewność siebie.
    Zyskasz swobodę i elastyczność w zakresie powitania, tytułowania i obsługiwania, co przełoży się również na wzmocnienie Twojej marki osobistej w oczach innych.
  • Zadbasz o swój wizerunek.
    Zwiększysz świadomość jak kształtować swój profesjonalny wizerunek biznesowy. Udoskonalisz umiejętności interpersonalne, wpływając tym samym na podniesienie swojego wizerunku osobistego w kontaktach służbowych.

W rezultacie – będziesz swobodnie i profesjonalnie zachowywać się podczas oficjalnych przyjęć i uroczystości jako gość i gospodarz.

PROGRAM

W skład szkolenia z etyki biznesowej wchodzą 4 dedykowane moduły tematyczne, odpowiedzialne za poruszenie najważniejszych kwestii związanych z zachowaniem w różnych sytuacjach biznesowych.

  1. Etykieta w biznesie:
    • Normy regulujące postępowanie, normy w etykiecie biznesowej
    • Kreowanie świadome efektu pierwszego wrażenia
    • Zachowanie czy wygląd – co jest ważniejsze w sytuacjach służbowych?
    • Kanony etykiety biznesu w Języku Ciała: uścisk dłoni, postawa ciała, gestykulacja, intonacja głosu, kontakt wzrokowy, dystans, zapach
  2. Etykieta ubioru – dress code:
    • Wizerunek osobisty kreowany strojem – kanony i współczesne zasady dress codu w biznesie i dyplomacji
    • Charakterystyka ubiorów – ubiór w stylu: casual, bizness casual, bizness dress
    • Dodatki w kompozycji wizerunku kreowanego strojem (np. okulary, pióra, teczka, biżuteria, zegarek)
    • Stroje uroczyste i formalne – sytuacje obligujące
  3. Etykieta pierwszeństwa:
    • Procedencja – zasady pierwszeństwa podczas powitania, przedstawiania, przemawiania, zajmowania miejsc
    • Tytułowanie – zasady tytułowania zawodowego, naukowego, kurtuazyjnego; tytułowanie w pismach, rozmowach telefonicznych i e-mailach zasady tytułowanie w różnych sytuacjach zawodowych, tytułowanie w mailach
    • Przedstawianie osób – przedstawianie wg starszeństwa, płci, stanowiska
    • Wymiana wizytówek – formy przekazywania i otrzymywania wizytówek, miejsce na wizytówki
  4. Etykieta przyjęć i spotkań:
    • Zachowanie w miejscach publicznych – spotkania służbowe, konferencja, restauracja
    • Etykieta przy stole: rodzaje poczęstunków wg protokołu dyplomatycznego; organizacja poczęstunków (dobór miejsca, rodzaj serwisu, menu, diety, inne); sposoby serwowania oraz znaczenie kolejności potraw wg zwyczajów międzynarodowych; rodzaje napojów – ich charakterystyka i użyteczność w sytuacjach oficjalnych oraz nieoficjalnych; serwis stołowy – angielski, francuski, amerykański, sztućce, talerze, kieliszki, maniery przy stole

METODYKA

Szkolenie związane z etyką w biznesie ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.

To szkolenie z etyki w biznesie charakteryzuje:

  • Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
    Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:
  • Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
  • Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
  • Intuicyjne moduły szkoleniowe.
    Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa
  • Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
    Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej.
  • Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
    Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.

ORGANIZACJA:

1 dzień (8 godzin)

Łódź

750 zł netto
(+23% VAT)

Materiały szkoleniowe,
sala szkoleniowa,
przerwy kawowe

Dojazd, lunch,
ewentualny nocleg

Poznaj inne szkolenia rozwojowe

Automotywacja

Warsztaty Antystresowe

Inteligencja Emocjonalna

Asertywność

Etykieta w Biznesie

Techniki Uczenia Się

Zarządzanie Sobą w Czasie

Typy Osobowości