INTELIGENCJA EMOCJONALNA

Posiądź umiejętność kierowania własnymi emocjami w sposób, który podniesie Twoją efektywność i sprawi, że Twoje działania będą skuteczniejsze.

Inteligencja emocjonalna w biznesie wyrażana jest jako nieustanna umiejętność adekwatnego kierowania własnymi emocjami oraz trafna ocena stanów emocjonalnych innych osób. Jej wysoki poziom pozwala dopasowywać właściwe reakcje, a tym samym – radzić sobie w różnych okolicznościach, często stresogennych i nienależących do najprzyjemniejszych.

Opiera się ona przede wszystkim na umiejętności samokontroli, posiadania samoświadomości i możliwości dokonywania odpowiedniej samooceny. Uzupełnieniem inteligencji emocjonalnej jest empatia, asertywność oraz perswazja – wspólnie odpowiadające za zwiększenie osobistej skuteczności.

Chcesz wiedzieć, jak wykorzystać Twoje predyspozycje lub nabyć umiejętności, które pozwolą Ci być bardziej skutecznym i efektywnym w codziennej pracy?

DLA KOGO?

Szkolenie inteligencji emocjonalnej zostało zaplanowane w taki sposób, aby korzyści z jego odbycia mogła odnieść jak najszersza grupa pracowników.

Dzięki temu, odbiorcami szkolenia mogą być:

Członkowie Zarządów i Dyrektorzy

Menadżerowie
i kierownicy działów

Specjaliści

Pracownicy produkcyjni i administracyjni

Właściciele firm jednoosobowych

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie będzie dla Ciebie cenną lekcją, dzięki której uświadomisz sobie, jak ważna w codziennej pracy jest inteligencja emocjonalna – jak możesz nad nią pracować oraz w jaki sposób wykorzystać Twoje naturalne predyspozycje do poniesienia Twojej skuteczności.

W wyniku ukończenia szkolenia z inteligencji emocjonalnej:

  • Zyskasz świadomość, w jaki sposób działają emocje oraz jak rozwijać inteligencję emocjonalną.
    Będziesz wiedział, jaki wpływ mają one na codzienne relacje w pracy i w życiu osobistym.
    Poznasz także zasady rozwijania inteligencji emocjonalnej jako umiejętności budowania satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi.
  • Nauczysz się radzenia sobie z negatywnymi uczuciami takimi jak lęk, panika, zmartwienie, smutek czy żal.
    Zyskasz predyspozycje do identyfikowania różnych rodzajów sytuacji, które najmocniej wpływają na poczucie utraty samokontroli. A zdobyta umiejętność kontroli mentalnej pozwoli Ci na radzenie sobie z odmiennymi stanami emocjonalnymi.
  • Zdobędziesz umiejętność wyrażania emocji oraz samokontroli.
    Poznane przez Ciebie techniki i strategie pomogą Ci w sprawnym kierowaniu oraz kontrolowaniu Twoich emocji.
  • Usprawnisz swoją codzienną pracę.
    Dowiesz się, jak skutecznie, efektywnie i w nieskomplikowany sposób wykorzystywać inteligencję emocjonalną podczas wykonywania zawodowych obowiązków. To da Ci również umiejętność szybszego rozwiązywania pojawiających się konfliktów.

PROGRAM

  1. Czym jest inteligencja emocjonalna:
    • Emocje i uczucia: różnice, rodzaje emocji, stopnie emocji, treści emocji
    • Badania nad Inteligencja Emocjonalną w biznesie
    • Inteligencja intelektualna a inteligencja emocjonalna – nie zawsze idą w parze
    • Przykłady z życia osobistego i zawodowego, w którym jest niska inteligencja emocjonalna
  2. Ja i moje emocje:
    • Moja mapa emocji – identyfikacja emocji w życiu zawodowym i osobistym
    • Autodiagnoza – jak przeżywam emocje i co się ze mną dzieje
    • Teoria mikroekspresji Paula Ekmana – charakterystyka i rozpoznawanie emocji na podstawie mimiki
    • Rozpoznawanie emocji w ciele, na twarzy i w sposobie komunikowania się
    • Brak zarządzania emocjami – skutki tłamszenia emocji i poddawania się im
  3. Rozwój inteligencji emocjonalnej – zacznijmy od myślenia:
    • Trójkąt samokontroli: Emocje-Zachowanie-Myślenie
    • Zarządzanie emocjami poprzez pracę z myślami
    • ABCD Emocji – technika samokontroli emocjonalnej
    • 5 zasad zdrowego myślenia
    • TPSKA – technika przeciwdziałania destrukcyjnemu myśleniu
    • Słownik transformacyjny Robbinsa
  4. Rozwój inteligencji emocjonalnej – zapanujmy nad emocjami:
    • Asertywność jako poszanowanie swoich praw i oczekiwań
    • Asertywne wyrażanie emocji i uczuć
    • Technika zaplecza – radzenie sobie z atakiem personalnym
    • Radzenie sobie z uczuciem lęku, paniki, zmartwienia, smutku i żalu z wykorzystaniem poznanych technik samokontroli emocjonalnej
  5. Empatia w życiu zawodowym:
    • Co czują inni? – definicja i natura empatii
    • Empatia – zestaw umiejętności i postawa szersza niż tylko współodczuwanie
    • Empatia wyprzedzająca – analiza potencjalnego wpływu okoliczności i moich zachowań na emocje drugiej strony
    • Empatia post factum – analiza i interpretowanie zdarzeń zgodnie z inteligencją emocjonalną
    • Empatia a błąd atrybucji przyczynowych
    • Ciemne strony empatii – niewłaściwe współodczuwanie z nadmiernym kosztem psychicznym

METODYKA

Szkolenie wspierające rozwój inteligencji emocjonalnej ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.

To szkolenie z inteligencji emocjonalnej charakteryzuje:

  • Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
    Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:

    • Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
    • Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
  • Intuicyjne moduły szkoleniowe.
    Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa
  • Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
    Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej.
  • Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
    Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.

ORGANIZACJA:

1 dzień (8 godzin)

Łódź

750 zł netto
(+23% VAT)

Materiały szkoleniowe,
sala szkoleniowa,
przerwy kawowe

Dojazd, lunch,
ewentualny nocleg

Poznaj inne szkolenia rozwojowe

Automotywacja

Warsztaty Antystresowe

Inteligencja Emocjonalna

Asertywność

Etykieta w Biznesie

Techniki Uczenia Się

Zarządzanie Sobą w Czasie

Typy Osobowości