TWORZENIE MODELI BIZNESOWYCH – Alexander Osterwalder, Yves Pigneur

„Tworzenie modeli biznesowych” nie należy do grupy książek, które można raz przeczytać i odłożyć na półkę. To podręcznik pełen przydatnych narzędzi, z których na co dzień można korzystać podczas prowadzenia własnego biznesu.

Książka powstała dzięki pracy 470 praktyków z 45 krajów. Jeden z autorów książki Alexander Osterwalder jest twórcą jednego z najbardziej znanych modeli biznesowych Business Model Canvas. Dzięki niemu możemy każdą koncepcję biznesową rozpisać na 9 podstawowych elementów. Dzięki temu będziemy wiedzieć, jak tworzyć w organizacji wartości i jak sprawić, by firma się rozwijałą i zarabiała.

Tworzenie modeli biznesowych opiera się na 9 podstawowych elementach, a są to:

  • Segmenty klientów — jaka jest grupa docelowa dla twoich produktów czy usług? Kim dokładnie są twoi klienci? Dlaczego od ciebie kupują? Stwórz personę idealnego klienta.
  • Propozycja wartości — co zyskają klienci kupując twój produkt czy korzystając z twoich usług? Jakie twoi klienci mają oczekiwania i potrzeby? Jakie problemy rozwiąże im twój produkt czy usługa?
  • Kanały — w jaki sposób dotrzesz do klientów? Czy swoje produkty/usługi będziesz oferował stacjonarnie czy tylko wirtualnie?
  • Relacje z klientami — w jaki sposób zdobędziesz klientów? Jak zdobywać nowych klientów i co zrobić, by zyskać jak najwięcej stałych klientów?
  • Źródła przychodów — jak będziesz zarabiał pieniądze? Czy planujesz jedno źródło dochodów czy może więcej?
  • Kluczowe źródła — co jest ci niezbędne do prowadzenia biznesu? Które elementy są najważniejsze? Bez których narzędzi nie możesz ruszyć z biznesem, a które poprawią jego funkcjonowanie?
  • Kluczowe działania — jakie procesy są najważniejsze w twojej firmie?
  • Kluczowi partnerzy — kim są twoi partnerzy? Co twoja firma zyskuje dzięki nim?
  • Struktura kosztów — jakie są koszty twojej firmy? Które z nich są stałe, a które zmienne?

Autorzy w książce dokładnie opisali wszystkie elementy modelu biznesowego. Nie jest to tylko teoria, bo każdy z elementów poparty jest realnymi przykładami. Dzięki temu poznamy modele biznesowe, jakie stosują takie giganty jak Apple, Amazon, Skype czy Google. Oczywiście każda branża jest inna i to, co sprawdzi się w jednej firmie, niekoniecznie sprawdzi się też u nas. Jednak przyglądając się strategii wielkich firm, które odniosły spektakularny sukces, warto z tych obserwacji wyciągnąć coś dla siebie.

Proponowany model biznesowy nie jest kierowany tylko do nowopowstających firm. Mogą z niego skorzystać także już te istniejące, a nawet wszelkie organizacje. Po „Tworzenie modeli biznesowych” warto sięgnąć, jeśli przymierzamy się do napisania biznesplanu. Książka jest doskonałym narzędziem do stworzenia strategii swojej firmy.

Sprawdź pozostałe publikacje:

Jak możemy Tobie pomóc?

Śmiało! Skontaktuj się z nami!

Kontakt
  • ul. Białostocka 19/7
    93-355 Łódź
  • NIP: 946-213-45-21
    REGON:432267390
  • 501 022 688

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!