Na co zwrócić uwagę przy rekrutacji pracownika

Większość firm w ramach swojego rozwoju dochodzi do etapu, w którym coraz dotkliwiej zaczyna odczuwać niedobór pracowników. Rozwiązaniem tego problemu jest zwiększenie zatrudnienia. Jak jednak sprawdzić, czy osoba, którą chcemy przyjąć do pracy, sprawdzi się na swoim przyszłym stanowisku?

Proces rekrutacji jest równie stresujący zarówno dla pracownika, jak i dla przyszłego pracodawcy. Ten pierwszy obawia się, że wypadnie źle, natomiast ten drugi – że aplikant przedstawi swój wyidealizowany obraz. Sytuacja, w której starający się o pracę dostanie ją, a później się okaże, że nie wywiązuje się odpowiednio ze stawianych przed nim zadań i swoich obowiązków jest nieprzyjemna dla pracownika i pracodawcy. Jak jej uniknąć?

Przede wszystkim, sprawdź, czy aplikant ma odpowiednie kompetencje do przyszłej pracy. Już samo CV powinno dużo na ten temat powiedzieć. Jeżeli przyszły pracownik nie wypisał w nim umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy, nie powinien on dostać pracy, o którą się stara.

Umiejętności aplikanta można zweryfikować przez próbny dzień pracy. Jak na dłoni będzie widać, czy nadaje się do wykonywania powierzonych mu zadań. Warto także skontaktować się z byłymi pracodawcami i zapytać o ogólny stosunek do pracy aplikanta.

Sprawdź pozostałe publikacje:

Jak możemy Tobie pomóc?

Śmiało! Skontaktuj się z nami!

Kontakt
  • ul. Białostocka 19/7
    93-355 Łódź
  • NIP: 946-213-45-21
    REGON:432267390
  • 501 022 688

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!