DOBRA STRATEGIA, ZŁA STRATEGIA – Richard P. Rumelt

Najważniejszym zadaniem każdej firmy jest stworzenie strategii, a następnie jej wdrożenie. Istnieje wiele przykładów dobrych i złych strategii. Jedne firmy odnoszą spektakularne sukcesy, a drugie zupełnie sobie nie radzą. Czy strategia, która sprawdziła się w jednym przedsiębiorstwie, sprawdzi się także u nas? A może to, co innym nie przyniosło sukcesu u nas będzie strzałem w dziesiątkę? Skąd mamy wiedzieć, jaka strategia będzie dobra dla naszego biznesu?

Jeśli masz podobne pytania i wątpliwości odnośnie swojej firmy, to powinieneś sięgnąć po książkę Richarda P. Rumelta „Dobra strategia, zła strategia”, z której dowiemy się, jak w prosty sposób opracować i wdrożyć strategię w swojej firmie. Richard Rumelt jest jednym z najwybitniejszych specjalistów w obszarze zarządzania i strategii. Karierę zawodową całkowicie poświęcił poznawaniu strategii różnych firm. Często mówi się, że Rumelt jest strategiem wszystkich strategów.

Książka podzielona jest na 3 części: I. Dobra i zła strategia; II. Źródła siły; III. Sposób myślenia stratega. Autor pokazuje jasny wzór, według którego liderzy będą mogli sami zobaczyć, która strategia będzie dobra dla ich biznesu, a która zła. Według Rumelta podstawą dobrej strategii jest dogłębne zrozumienie sytuacji firmy. Dzięki temu następnie będziemy mogli rozpoznać najważniejsze wyzwania stojące przed przedsiębiorstwem. Kolejny krok to stworzenie ogólnej koncepcji, której zadaniem będzie sprostać zdiagnozowanym wyzwaniom. Po opracowaniu koncepcji, czas na przygotowanie szczegółowego projektu, który następnie będzie trzeba wdrożyć.

Według autora większość firm tworzy złe strategie. Do jej powstania dochodzi wtedy, kiedy cele firmy mylone są ze strategią. Jeśli nie zdiagnozujemy najważniejszych wyzwań firmy, to nie nigdy nie stworzymy dobrej strategii.

Autor przytacza wiele przykładów dobrych i złych elementów strategii. Znajdziemy tu konkretne przykłady począwszy od małych lokalnych biznesów po największe na świecie korporacje. Zapoznamy się ze strategią takich firm jak: Apple, Walmart, General Motors czy Nvidia. Rumelt analizuje przykłady różnych strategii i pokazuje, jak wiele jest w nich niejasności. Każdą z nich można zastąpić prostą, skuteczną i nastawioną na działanie strategią. Propozycję Rumelta sprawdzają się nie tylko w biznesie. Jego sposób opracowywania i wdrażania strategii można wykorzystać między innymi podczas wprowadzania nowego produktu na rynek, inicjowania programu rządowego, otwierania szkoły społecznej, zmian w firmie pod aktualne wymagania rynku, a nawet w prowadzeniu wojny.

„Dobra strategia, zła strategia” to pozycja przede wszystkim dla tych, którzy prowadzą własne biznesy. Osoby, które na co dzień muszą myśleć strategicznie także skorzystają na lekturze.

Sprawdź pozostałe publikacje:

Jak możemy Tobie pomóc?

Śmiało! Skontaktuj się z nami!

Kontakt
  • ul. Białostocka 19/7
    93-355 Łódź
  • NIP: 946-213-45-21
    REGON:432267390
  • 501 022 688

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!