ROZMOWA PRACOWNICZA
Pozyskaj umiejętność komunikacji z podwładnymi, która pozwoli Ci na jasne przekazywanie informacji, wyeliminuje brak zrozumienia, a zwłaszcza podniesie Waszą wspólną efektywność.
Rozmowa szefem zazwyczaj ma charakter negatywny – w większości kojarzony z przysłowiowym “dywanikiem”, na który wzywani są pracownicy w momencie, gdy coś akurat przeskrobią.
Dla pracowników staje się ona nieprzyjemnym obowiązkiem, który zazwyczaj kończy się wytykaniem ich błędów. Dla przełożonych z kolei – frustracją, wynikającą z tego, że podwładni nie wywiązują się ze swoich zadań.
Przyczyna takiego stanu rzeczy jak zwykle leży gdzieś pośrodku i najczęściej jej powodem jest brak odpowiedniej i stałej procedury komunikacji na linii szef – pracownik. Procedury, która pozwoliłaby na efektywne przeprowadzanie indywidualnych rozmów pracowniczych, nastawionych na właściwe przekazywanie wiedzy, wyjaśnianie wątpliwości, jak i umiejętne kształtowanie i argumentowanie swojego stanowiska. Procedury, która wreszcie, z groźnego szefa i wystraszonego pracownika uczyniłaby równych sobie partnerów.
A Ty jakim szefem chcesz być? Takim, do którego “strach podejść”? Czy takim, do którego pracownicy przychodzą z uśmiechem na twarzy?