OKRESOWA OCENA PRACOWNIKA

Dowiedz się, jak udzielać wartościowego feedbacku oraz oceny, które pozytywnie wpłyną na postawę i efektywność Twoich pracowników.

Okresowa ocena pracownicza potrafi być traumatycznym przeżyciem, zarówno dla przygotowującego ją kierownika lub menadżera, jak i osoby ocenianej – pracownika. Często kojarzona jest z przykrym obowiązkiem, który każda ze stron chce jak najszybciej “zrobić i zapomnieć”. Czynność ta kryje w sobie jedna wiele zalet, które niestety często nie są dostrzegane przez osoby najbardziej zainteresowane.

Dobrze przygotowana i przeprowadzona okresowa rozmowa oceniająca pozwala nie tylko na podsumowanie tego, co już było – dobrych, jak i tych negatywnych aspektów związanych z wykonywaną pracą. Dzięki niej, kierownik oraz podległy mu pracownik mogą wyciągać wnioski i na ich podstawie planować przyszłe kroki – zarówno te zmierzające do poprawy tego “co nie zadziałało”, jak i te związane z przyszłym rozwojem.

Chcesz wiedzieć, w jaki sposób przygotować się do rozmowy, aby odbywała się w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze, a efekty Twojej oceny realnie wpłynęły na postawę Twoich pracowników?

DLA KOGO?

Prezesi lub Dyrektorzy

Kierownicy działów

Liderzy projektów

Właściciele firm jednoosobowych

Osoby nastawione na rozwój

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie to w kompleksowy sposób przygotuje Cię do dokonywania samej oceny, jak i przeprowadzania efektywnej rozmowy oceniającej pracę Twoich podwładnych. Dzięki niemu, krok po kroku przejdziesz przez cały proces związany z przygotowaniem się do tego procesu oraz zrealizowania go w taki sposób, aby był pozytywny dla obu stron.

W rezultacie Twojego uczestnictwa w szkoleniu dokonywania profesjonalnej oceny pracowniczej:

  • Dowiesz się, czym jest ocena pracownicza, jak powinna wyglądać oraz jak się do niej przygotować.
    Zapoznasz się z szerokim wachlarzem informacji niezbędnych do przeprowadzenia profesjonalnej rozmowy oceniającej wyniki pracownika, a także nauczysz się rozpoznawania podstawowych błędów percepcyjnych występujących przy ocenie jego pracy.
  • Zdobędziesz kompleksową wiedzę na temat efektywnego korzystania z narzędzi będących bazą do rzetelnej oceny pracowniczej.
    Poznasz praktyczne techniki oraz narzędzia dokonywania oceny, a następnie nauczysz się wykorzystywania ich w codziennej pracy kierownika bądź menadżera.
  • Zbudujesz swój własny model oceny pracowniczej lub lepiej wykorzystasz ten, który już działa w Twojej firmie.
    Poznasz techniki i metody pozwalające sprawnie przeprowadzić proces oceny pracownika.
    Będziesz umiał rozpoznawać, wybierać i wykorzystywać podstawowe kryteria oceny, niezbędne do przeprowadzenia rozmów oceniających. Dzięki temu będziesz przygotowany zarówno na prowadzenie klasycznych rozmów, jak i radzenie sobie z tzw. sytuacjami kryzysowymi.
  • Będziesz wiedział, jak przeprowadzić skuteczną rozmowę oceniającą.
    Nauczysz się procedury przeprowadzenia rozmowy oceniającej zgodnej ze wcześniej opracowanym schematem. Następnie, w oparciu o zaawansowane techniki komunikacyjne, zadbasz o udoskonalenie prowadzonych przez Ciebie rozmów.

PROGRAM

Szkolenie oceny pracowniczej to 7 dedykowanych modułów tematycznych, poruszających najważniejsze zagadnienia mające na celu dostarczyć Ci wiedzę oraz narzędzia, które z powodzeniem wprowadzisz do swojej organizacji.

  1. Procedura oceniania:
    • Cele i zasady oceniania
    • Ustalenie celów ocen systemowych
    • Ustalenie osób podlegających ocenianiu
    • Wybór metod i technik oceniania oraz kryteriów i wag
    • Ustalenie osób dokonujących oceny w tym także samooceny pracownika
    • Zapoznanie pracowników z systemem oceniania oraz przeszkolenia osób oceniających
  2. Kryteria oceny – przegląd i omówienia kryteriów:
    • Kwalifikacyjne
    • Ilość i jakość wykonanej pracy
    • Terminowość wykonywanych zadań
    • Wielkość osiągniętego zysku na pracownika
    • Stopień realizacji powierzonych zadań
    • Gotowość doskonalenia zawodowego
    • Wytrwałość
    • Lojalność
    • Profesjonalizm w działaniu
    • Stosunek do klientów, przełożonych i współpracowników, osobowościowe
  3. Techniki i narzędzia oceny:
    • Ocena 1800, 3600, 5400
    • Ranking
    • Porównywanie parami
    • Skale kwalifikacyjne
    • Wydarzenia krytyczne
    • Arkusz punktowy
    • Poziom realizacji celów
  4. Analiza danych:
    • Kumulacja ocen cząstkowych i scalenie ich według ustalonych reguł
    • Weryfikacja oceny na podstawie rozmowy pracowniczej
  5. Zagrożenia w ocenianiu:
    • Typowe błędy oceniającego m.in.:
    • Brak obiektywizmu
    • Fałszywa interpretacja zachowań pracownika
    • Nadmierna pobłażliwość lub surowość
    • Uśrednianie ocen
    • Nieprawidłowości związane z niedopracowaniem celów, zasad i metod oceniania
    • Brak konsekwencji w stosowaniu przyjętych kryteriów i zasad przebiegu oceny
    • Brak akceptacji oceny przez pracowników
    • Niespójny system ocen,
    • Zaniechanie modyfikacji systemu ocen
  6. Rozmowa Oceniająca – struktura i przebieg
    • 10 etapowa procedura rozmowy: przywitanie, zadbanie o warunki, odwołanie do celów rozmowy, autoanaliza pracownika, przedstawienie oceny, prośba o komentarz, ustalenie planu rozwojowego, podsumowanie oceny i ustaleń, dowartościowanie pracownika, pożegnanie
  7. Rozmowa Oceniająca – studium przypadków
    • Rozmowa oceniająca z pracownikiem niedoceniającym siebie
    • Rozmowa oceniająca z pracownikiem przeceniającym siebie
    • Rozmowa oceniająca z pracownikiem nastawionym antagonistycznie
    • Rozmowa oceniająca z pracownikiem lekceważącym ocenę

METODYKA

Szkolenie związane z rozwojem umiejętności dokonywania wartościowej oceny pracownika ma na celu przekazanie Ci pełnej wiedzy oraz umiejętności, które pozytywnie wpłyną na Twoje codzienne funkcjonowanie zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.

Dlatego, nasze szkolenie dotyczące oceny pracownika cechuje:

  • Nastawienie na praktyczne poznanie i doskonalenie umiejętności.
    Stosowana przez nas metoda tzw. treningu umiejętności ma na celu podnoszenie sprawności komunikacyjnych i biznesowych. W związku z tym, nasze zajęcia podzielone są na 2 części:

    • Zajmujące 30% czasu – mini wykłady, podczas których przekazujemy najważniejszą teorię.
    • Trwające aż 70% czasu – praktyczne warsztaty, w całości koncentrujące się na doskonaleniu nowopoznanych umiejętności lub zwiększaniu biegłości tych już posiadanych.
  • Intuicyjne moduły szkoleniowe.
    Zajęcia składają się z 5 modułów, z których każdy zawiera niezbędną ilość teorii oraz praktyki w formie ćwiczeń, zadań, symulacji i gier. Rozpoczęcie każdego modułu poprzedza 15-minutowa przerwa kawowa
  • Zajęcia odbywające się przy aktywnym udziale uczestników.
    Podczas zajęć dbamy o to, aby równowaga pomiędzy aktywnością prowadzącego, jak i samych uczestników została zachowana. Dzięki temu, nasze szkolenie jest efektywne, a nabyte podczas jego trwania umiejętności – nie pozostają jedynie w murach sali szkoleniowej.
  • Podsumowanie i utrwalenie zdobytej wiedzy.
    Ostatnie chwile szkolenia z rozmowy pracowniczej poświęcamy na ugruntowanie wiedzy oraz zdobytych doświadczeń. Przeprowadzamy szybkie podsumowanie połączone z podkreśleniem najważniejszych zagadnień, a dodatkowo przygotowujemy uczestników do opracowania dokładnego planu wdrożenia nabytych umiejętności.

ORGANIZACJA:

1 dzień (8 godzin)

Łódź

750 zł netto
(+23% VAT)

Materiały szkoleniowe,
sala szkoleniowa,
sprzęt konferencyjny,
przerwy kawowe

Dojazd, lunch,
ewentualny nocleg

Poznaj inne szkolenia menadżerskie

Przywództwo a Zarządzanie

Ocena Pracownika

Zarządzanie Zmianą

Zarządzanie Projektem

Motywowanie Pracowników

Lean Management

Rozmowa Pracownicza

Kompetencje Kierownicze