TYPY OSOBOWOŚCI
Naucz się dostrzegać różnice w temperamentach i charakterach, aby skutecznie komunikować się ze wszystkimi ludźmi, bez względu na typ ich osobowości.
Podstawowym powodem powstawania konfliktów wcale nie są odmienne zdania, stres, czy tzw. niedopowiedzenia. Tym, co za nimi stoi są przede wszystkim różnice osobowości. To one w dużej mierze decydują o tym, czy umiemy dogadać się z innymi osobami, nawiązać nić porozumienia, czy też współpracować na zasadach, które są fair dla każdej ze stron.
Poznanie podstawowych typów osobowości, nauczenie się ich rozpoznawania, a przede wszystkim umiejętność dostosowywania się do odmiennych charakterów jest fundamentem stojącym na drodze do poprawienia jakości komunikacji, jak i samego funkcjonowania danej organizacji. Kluczem do sukcesu są tutaj dwa wyrażenia: świadomość różnic i ich konstruktywne wykorzystanie.
Chcesz stać się posiadaczem wiedzy, dzięki której poprawisz relacje, a tym samym poprawisz efektywność swoich działań?